• Дома
  • Мода
    • моден монитор
    • интервју
    • досие
    • трендови
    • ревии
    • личности
    • едиторијал
    • lookbook
    • модни додатоци
    • ретро
  • Стил
    • стилска листа
    • личен стил
    • улична мода
    • црвен килим
    • икона на стилот
    • сам свој стилист
    • барометар
  • Убавина
    • новини
    • шминка и фризура
    • нега
    • пред огледало
    • туторијал
  • Живот
    • животен стил со…
    • дизајн и декор
    • урбан простор
    • здрав живот
    • гастрономија
    • фит-форма
    • психологија
    • патувања и дестинации
    • хајтек
  • Култура
    • културен водич
    • кул-листа
    • музика
    • филм
    • ТВ
    • театар
    • уметност
    • книги и магазини
  • @РАБОТА
    • деловен изглед
    • од 9 до 5
    • работно катче
    • кариера
  • Галерија
    • фото галерија
    • видео галерија
    • калеидоскоп
  • Излог
  • Контакт
Stylist
театар 0

НИКОЛА ЕФТИМОВ: „Аферата Елсинор“ ме однесе на дизајнерско патување низ времето

Од Катерина Трајановска · На февруари 19, 2014

Официјални фотографии од МНТ, фото: Кире Галевски

Минатата пролет, додека режисерот  Љубиша Георгиевски ја финализира дефинитивната варијанта на неговиот текст за јубилејната претстава „Аферата Елсинор“, креаторот Никола Ефтимов добил покана да работи на дизајнот на костимите. Го прочитал текстот, и се разбира, веднаш одговорил позитивно, а смета дека ваквите искуства се многу значајни за секој дизајнер.
-На почетокот на минатата есен, се случија првите средби со господинот Георгиевски, на кои бев брифиран за неговата визија како би требало да се гради приказната од визуелен аспект. Голем беше предизвикот да се работи со ваков генијален ум и ерудит, секако и со импресивната актерска екипа. После периодот на првично осмислување на костимите, тие почнаа да се реализираат во текот на месец ноември, минатата година-вели креаторот.

Фото: Кире Галевски

Фото: Кире Галевски

>> Како што видовме на сцената, се работи за историски костими во микс со денешна облека…
-Претставата се состои од три чинови, секој од нив раскажан од различни ликови, кралот Клавдиј, кралицата Гертруда и Офелија. Чиновите беа визуелно спакувани на различни начини. Во првиот чин доминира црното, црно-белото и акценти на нијансите на црвената боја. Костимите се современи, за мажите костуми, за дамите црни фустани. Единствена трансгресија беа костимот на Полониј, поради неговата слоевитост, природа, но и како наговестување на вториот чин, во кој костимите беа историски и костимот на ликот на актерот, кој се спротистави на „ нормалноста” на костимите на современите дворјани. Костимите за вториот чин беа базирани на последната фаза од владеењето на кралицата Елизабета I, поради датациите на оригиналниот текст на Хамлет. Во овој транзиторен период од аспект на костимите, се стабилизирани елементите на она што во општата историја на костимите се нарекува доцноренесансен костим, со наговестувања на следниот стил – барокот. Дел од елементите на костимот присутни во последната фаза на владеењето на оваа англиска кралица ќе бидат актуелни и во периодот на Џејмс I и неговата сопруга Ана од Данска. Костимот на Хамлет во овој чин беше парафраза на дел од стереотипните визуелизации на овој лик. Она што мене ми беше битно во овој чин, покрај задоволување на стилистичките и естетски проблеми, изработката на костимите да биде на високо ниво, со голема саатница на рачна работа, сликање, вез и шиење. Дел од последниот чин е сместен во лудница, од аспект на костим решив да си играм со микс на трендовска облека и асоцијативни, распарталени и патинирани парчиња на кои се чувствува забот на времето. Овој пристап ми дозволи да иронизирам со „нормалноста” на дел од современата мода.

Фото: Кире Галевски

>>Колку слобода ти даде режисерот во твојот дел од работата?
-Убавината на работата на волку обемен проект, беше што режисерот беше крајно прецизен во барањата на оние елементи од костимот кои му значеа за градењето на претставата, но од друга страна ја имав и својата креативна слобода за да можам да се изразам.

>>Каква е разликата меѓу креирање облека и создавање костими за театарска претстава?
-Создавањето на модна понуда се базира на осмислување облека што припаѓа на различни категории, наменета за различни целни групи и за различни пригоди. Таа треба да комуницира со актуелниот дух на времето и да задоволи одредени критериуми за нејзиниот живот со корисникот. Костиморафијата е во функција на одреден сценски перформанс, таа помага да се догради ликот, да се изгради дизајнот на претставата, но во нејзината изведба треба да се размислува на други типови ограничувања, кои директно се врзани за театарската игра. Затоа и во дел од историските костими направив моделистички интервенции кои не ја попречуаваа играта на актерите. Се разбира, од аспект на методологија на проектирање, постојат сличности во дизајнот на облека и театарски костими.

Фото: Кире Галевски

>>Задоволен ли си од конечниот исход и од тоа како костимите се вклопија во дејствието?
-Иако бев исцрпен од процесот на изработка и избор на дел од современите костими, станува збор за триесетина костими, некои од актерите имаа три до четири промени, после првата костимска проба видов дека костимите функционираат одлично на белата и минималистичка сценографија на мојата колешка Мери Георгиевска. Од презентациски аспект на мојот дизајн, јас сум презадоволен од сработеното. За жал, таквите искуства во нашата земја се многу ретки. Од периодот кога костимите почнаа да се појавуваат на сцена, дел од нив беа доградени и модифицирани, за да уште повеќе се вклопат во дејствието, но и да не ја попречуваат играта на актерите. Работата на костимот е сериозен и долготраен процес, кој не завршува сè до последните проби на сцена.

Фото: Кире Галевски

Фото: Кире Галевски

Фото: Кире Галевски

Фото: Кире Галевски

Фото: Кире Галевски

Фото: Кире Галевски

Љубиша ГеоргиевскиЏејмс IАна од ДанскаЕлизабета Iисториски костумКире ГалевскиКлавдијкостумикралицата Гертрудамакедонски дизајнериМНТНикола ЕфтимовОфелијаПолонијтеатартеатарски костумХамлет„Аферата Елсинор“
Сподели Tweet

Можеби ќе Ве интересира

  • 1 театар

    „Ана Каренина“ на Дејан Пројковски апсолутен победник на фестивалот „Театарска пролет“ во Шабац

  • 276997158_3191100564506303_7252441250555637281_n театар

    Театарска претстава во чест на Горан Стефановски

  • mnt театар

    Гледајте ги претставите на МНТ од дома

Нема коментари

Остави одговор Откажи одговор

ПОБАРАЈТЕ НÈ НА FACEBOOK

Калеидоскоп

  • Linda-Evangelista-FENDI-Baguette

    Линда Евангелиста беше брутално обезличена после естетски третман, сега се враќа на манекенството со кампањата на Fendi

Модна азбука

  • ПЛИСЕ – ткаенина со правилни ситни набори

    јули 29, 2021

Видео

  • 1

    „Љубовна парада“ – спектакуларна ревија на Гучи во Холивуд

СЛЕДЕТЕ НÈ НА СОЦИЈАЛНИТЕ МРЕЖИ

Follow @stylistmkd
Follow on Instagram
Follow on rss

НАЈНОВИ ОБЈАВИ

  • Muhamed-Enuz-Vladimir-Ilic-04

    Манекенот Мухамед Енуз од Моделс Ин во едиторијал на MMScene

    август 17, 2022
  • 0

    Магичниот Royal Mansour во Маракеш

    август 16, 2022
  • Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor H&M

    Интервју со Ann-Sofie Johansson од H&M во пресрет на отворањето на првата продавница на модниот бренд кај нас

    август 16, 2022
  • ?????????

    Почнете и завршете го денот со вода со цимет и мед

    август 16, 2022
  • 1

    City Beach Style: Летни модни комбинации погодни и за плажа и за град

    август 15, 2022

Убавина

  • neon french

    #NeonFrench – Француски маникир со флуоресцентни врвови

    јули 11, 2022
  • 3 (3)

    House of Creed со задоволство ви го претставува Wind Flowers, најновиот свеж и цветен мирис

    јули 9, 2022
  • 1 (8)

    Шведскиот beauty-tech бренд FOREO достапен на продажните места во Neptun

    јуни 16, 2022
  • spf

    Грешки што не треба да ги правиме при употреба на креми со заштитен фактор

    јуни 8, 2022
  • 60197676_2455248107820681_5289026189485146112_n

    Видео туторијали: Бронзена и сјајна шминка за ултимативен летен изглед

    јуни 8, 2022

Живот

  • 0

    Магичниот Royal Mansour во Маракеш

    август 16, 2022
  • ?????????

    Почнете и завршете го денот со вода со цимет и мед

    август 16, 2022
  • sangria mojito

    Што преферирате повеќе – сангрија со лубенца или мохито со лубеница?!

    јули 22, 2022
  • zito luks dija leb

    ДИЈА леб – нов производ на Жито Лукс поддржан од Сојузот на здруженија на дијабетичари

    јули 12, 2022
  • goodtime-pharrell-williams-david-grutman (2)

    Хотелот The Goodtime на Фарел Вилијамс во Мајами – среќно место што ја следи естетиката на градот

    јули 11, 2022

Култура

  • Ilindenski denovi 2022

    Во Битола започнува фестивалот „Илинденски денови“ – 12 дена фолклор од регионот, Европа и САД

    јули 18, 2022
  • ???

    ЈУ Универзална сала – Скопје и градот Скопје го објавуваат следниот ЈАВЕН ПОВИК за програмски активности за манифестацијата БЕЛА НОЌ 2022

    јули 14, 2022
  • 10_Planet der Schafe

    Премиера на германско-македонскиот документарен филм „Планета на овците“ на CINEDAYS

    јули 5, 2022
  • 1

    Одлична музичка програма и рекордна посетеност на „Д Фестивал“ во Дојран

    јули 4, 2022
  • ???????????????????????????

    SKOPJE LIGHT FESTIVAL 2022: Јавен повик за избор на предлог концепти во рамки на Фестивалот на светлината

    јуни 30, 2022

Тагови

Vogue Инстаграм Моден викенд-Скопје Париз Скопје Тренд видео македонска мода македонски дизајнери модна ревија накит рекламна кампања улична мода шминка
  • Дома
  • Контакт
  • За Stylist.mk
  • Маркетинг

© 2014-2017 Stylist.mk. Сите права се задржани. Development & Hosting eXpressive graphics