• Дома
  • Мода
    • моден монитор
    • интервју
    • досие
    • трендови
    • ревии
    • личности
    • едиторијал
    • lookbook
    • модни додатоци
    • ретро
  • Стил
    • стилска листа
    • личен стил
    • улична мода
    • црвен килим
    • икона на стилот
    • сам свој стилист
    • барометар
  • Убавина
    • новини
    • шминка и фризура
    • нега
    • пред огледало
    • туторијал
  • Живот
    • животен стил со…
    • дизајн и декор
    • урбан простор
    • здрав живот
    • гастрономија
    • фит-форма
    • психологија
    • патувања и дестинации
    • хајтек
  • Култура
    • културен водич
    • кул-листа
    • музика
    • филм
    • ТВ
    • театар
    • уметност
    • книги и магазини
  • @РАБОТА
    • деловен изглед
    • од 9 до 5
    • работно катче
    • кариера
  • Галерија
    • фото галерија
    • видео галерија
    • калеидоскоп
  • Излог
  • Контакт
Stylist
театар 0

НИКОЛА ЕФТИМОВ: „Аферата Елсинор“ ме однесе на дизајнерско патување низ времето

Од Катерина Трајановска · На февруари 19, 2014

Официјални фотографии од МНТ, фото: Кире Галевски

Минатата пролет, додека режисерот  Љубиша Георгиевски ја финализира дефинитивната варијанта на неговиот текст за јубилејната претстава „Аферата Елсинор“, креаторот Никола Ефтимов добил покана да работи на дизајнот на костимите. Го прочитал текстот, и се разбира, веднаш одговорил позитивно, а смета дека ваквите искуства се многу значајни за секој дизајнер.
-На почетокот на минатата есен, се случија првите средби со господинот Георгиевски, на кои бев брифиран за неговата визија како би требало да се гради приказната од визуелен аспект. Голем беше предизвикот да се работи со ваков генијален ум и ерудит, секако и со импресивната актерска екипа. После периодот на првично осмислување на костимите, тие почнаа да се реализираат во текот на месец ноември, минатата година-вели креаторот.

Фото: Кире Галевски

Фото: Кире Галевски

>> Како што видовме на сцената, се работи за историски костими во микс со денешна облека…
-Претставата се состои од три чинови, секој од нив раскажан од различни ликови, кралот Клавдиј, кралицата Гертруда и Офелија. Чиновите беа визуелно спакувани на различни начини. Во првиот чин доминира црното, црно-белото и акценти на нијансите на црвената боја. Костимите се современи, за мажите костуми, за дамите црни фустани. Единствена трансгресија беа костимот на Полониј, поради неговата слоевитост, природа, но и како наговестување на вториот чин, во кој костимите беа историски и костимот на ликот на актерот, кој се спротистави на „ нормалноста” на костимите на современите дворјани. Костимите за вториот чин беа базирани на последната фаза од владеењето на кралицата Елизабета I, поради датациите на оригиналниот текст на Хамлет. Во овој транзиторен период од аспект на костимите, се стабилизирани елементите на она што во општата историја на костимите се нарекува доцноренесансен костим, со наговестувања на следниот стил – барокот. Дел од елементите на костимот присутни во последната фаза на владеењето на оваа англиска кралица ќе бидат актуелни и во периодот на Џејмс I и неговата сопруга Ана од Данска. Костимот на Хамлет во овој чин беше парафраза на дел од стереотипните визуелизации на овој лик. Она што мене ми беше битно во овој чин, покрај задоволување на стилистичките и естетски проблеми, изработката на костимите да биде на високо ниво, со голема саатница на рачна работа, сликање, вез и шиење. Дел од последниот чин е сместен во лудница, од аспект на костим решив да си играм со микс на трендовска облека и асоцијативни, распарталени и патинирани парчиња на кои се чувствува забот на времето. Овој пристап ми дозволи да иронизирам со „нормалноста” на дел од современата мода.

Фото: Кире Галевски

>>Колку слобода ти даде режисерот во твојот дел од работата?
-Убавината на работата на волку обемен проект, беше што режисерот беше крајно прецизен во барањата на оние елементи од костимот кои му значеа за градењето на претставата, но од друга страна ја имав и својата креативна слобода за да можам да се изразам.

>>Каква е разликата меѓу креирање облека и создавање костими за театарска претстава?
-Создавањето на модна понуда се базира на осмислување облека што припаѓа на различни категории, наменета за различни целни групи и за различни пригоди. Таа треба да комуницира со актуелниот дух на времето и да задоволи одредени критериуми за нејзиниот живот со корисникот. Костиморафијата е во функција на одреден сценски перформанс, таа помага да се догради ликот, да се изгради дизајнот на претставата, но во нејзината изведба треба да се размислува на други типови ограничувања, кои директно се врзани за театарската игра. Затоа и во дел од историските костими направив моделистички интервенции кои не ја попречуаваа играта на актерите. Се разбира, од аспект на методологија на проектирање, постојат сличности во дизајнот на облека и театарски костими.

Фото: Кире Галевски

>>Задоволен ли си од конечниот исход и од тоа како костимите се вклопија во дејствието?
-Иако бев исцрпен од процесот на изработка и избор на дел од современите костими, станува збор за триесетина костими, некои од актерите имаа три до четири промени, после првата костимска проба видов дека костимите функционираат одлично на белата и минималистичка сценографија на мојата колешка Мери Георгиевска. Од презентациски аспект на мојот дизајн, јас сум презадоволен од сработеното. За жал, таквите искуства во нашата земја се многу ретки. Од периодот кога костимите почнаа да се појавуваат на сцена, дел од нив беа доградени и модифицирани, за да уште повеќе се вклопат во дејствието, но и да не ја попречуваат играта на актерите. Работата на костимот е сериозен и долготраен процес, кој не завршува сè до последните проби на сцена.

Фото: Кире Галевски

Фото: Кире Галевски

Фото: Кире Галевски

Фото: Кире Галевски

Фото: Кире Галевски

Фото: Кире Галевски

Љубиша ГеоргиевскиЏејмс IАна од ДанскаЕлизабета Iисториски костумКире ГалевскиКлавдијкостумикралицата Гертрудамакедонски дизајнериМНТНикола ЕфтимовОфелијаПолонијтеатартеатарски костумХамлет„Аферата Елсинор“
Сподели Tweet

Можеби ќе Ве интересира

  • Poster (1) театар

    „Замисли нов свет“, театарски проект инициран од Телеком во соработка со МНТ

  • Picture2 театар

    Повторно заедно на интерактивни и иновативни детски претстави во „Мој театар – Сити театар“

  • театар

    „Ана Каренина“ на Дејан Пројковски апсолутен победник на фестивалот „Театарска пролет“ во Шабац

Нема коментари

Остави одговор Откажи одговор

ПОБАРАЈТЕ НÈ НА FACEBOOK

Калеидоскоп

  • ?????????????????????????????????????

    30. Моден Викенд Скопје: Заедницата како срце на модата

Модна азбука

  • ПЛИСЕ – ткаенина со правилни ситни набори

    јули 29, 2021

Видео

  • skjapareli

    Новата колекција на висока мода на Скјапарели ја слави моќта на трансформацијата

СЛЕДЕТЕ НÈ НА СОЦИЈАЛНИТЕ МРЕЖИ

Follow @stylistmkd
Follow on Instagram
Follow on rss

НАЈНОВИ ОБЈАВИ

  • 1

    „Одбери ја твојата бајка“ тема на традиционалната студентска ревија ан ТМФ

    јуни 25, 2025
  • Danilo-and-Sharon-Studio-079

    Манекенката Горјана Кулишевска–Џоја во фантастичен едиторијал за српски Elle

    јуни 5, 2025
  • 1hm

    H&M Studio ни носи смели скулпторски костими за капење во капсулната колекција Pre-Summer 2025

    јуни 3, 2025
  • 1

    Кошули со сино-бели пруги во пролетни комбинации

    јуни 3, 2025
  • 1

    „YES ФЕСТИВАЛ” се отвора со три промоции на книги за деца и млади

    мај 26, 2025

Убавина

  • 3

    Совети за пролетен блескав тен

    април 15, 2025
  • eucerin

    Зимски предизвици на кожата: Како да ја заштитите кожата од загаден воздух и сув воздух во затворени простории?

    јануари 13, 2025
  • eucerin (2)

    Блеснете во Новата година со иновативниот Eucerin Hyaluron-Filler Ноќен пилинг и серум

    декември 16, 2024
  • geske

    Грин Мастер Ви ја претставува GESKE® Германската револуција во негата на кожата

    ноември 18, 2024
  • naslovna

    Што препорачуваат дерматолозите како ефикасно решение против пигментација на кожата

    ноември 5, 2024

Живот

  • 1

    Златни покани се прошируваат низ Скопје на мистериозен начин – но за што служат тие?

    мај 12, 2025
  • Women in tech & Metergram (1)

    МОЌТА НА ИДНИНАТА: Иновации и новости во технологијата за полнење електрични возила

    мај 6, 2025
  • 1000001178

    Скопје Фуд Парк – нова гастро дестинација во градот

    мај 5, 2025
  • Gush i bac

    Инклузивен настан „Гуш и бац е љубов“ на 11 мај на Школка

    мај 5, 2025
  • veligdenski jajca

    Природен начин на бојадисување велигденски јајца

    април 15, 2025

Култура

  • 1

    „YES ФЕСТИВАЛ” се отвора со три промоции на книги за деца и млади

    мај 26, 2025
  • Plakat_myselves_page-0001

    Затворање на фестивалот Танц фест со француската иновативна танчерска претстава MYSELVES

    мај 12, 2025
  • ?????????????????????

    Вечерва се отвора изложбата „Црвен се барјак развева“

    мај 9, 2025
  • KV SGF 2025

    На 13 мај започнува Скопски Градски Фестивал – Пет дена културна синергија на низ звуци, зборови и слики

    мај 5, 2025
  • ПОЗИВ

    Покана за бесплатна работилница за млади фотографи од Македонија

    април 28, 2025

Тагови

Vogue Моден викенд-Скопје Париз Скопје Тренд видео македонска мода македонски дизајнери модна ревија накит рекламна кампања стилски идеи улична мода шминка
  • Дома
  • Контакт
  • За Stylist.mk
  • Маркетинг

© 2014-2017 Stylist.mk. Сите права се задржани. Development & Hosting eXpressive graphics