• Дома
  • Мода
    • моден монитор
    • интервју
    • досие
    • трендови
    • ревии
    • личности
    • едиторијал
    • lookbook
    • модни додатоци
    • ретро
  • Стил
    • стилска листа
    • личен стил
    • улична мода
    • црвен килим
    • икона на стилот
    • сам свој стилист
    • барометар
  • Убавина
    • новини
    • шминка и фризура
    • нега
    • пред огледало
    • туторијал
  • Живот
    • животен стил со…
    • дизајн и декор
    • урбан простор
    • здрав живот
    • гастрономија
    • фит-форма
    • психологија
    • патувања и дестинации
    • хајтек
  • Култура
    • културен водич
    • кул-листа
    • музика
    • филм
    • ТВ
    • театар
    • уметност
    • книги и магазини
  • @РАБОТА
    • деловен изглед
    • од 9 до 5
    • работно катче
    • кариера
  • Галерија
    • фото галерија
    • видео галерија
    • калеидоскоп
  • Излог
  • Контакт
Stylist
досие 0

Модна инфлација: Колку високо може да одат цените?

Од Снежана Јаначковска-Богдановска · На март 25, 2014

Од чевли, преку облека до чанти, цените на дизајнерската мода се зголемија нагло во последнава декада. Зошто е тоа така и што е она што го потикнува растот на цените? И колку високо тие можат да одат?

Лесно е денес да се најдат модни продукти по навистина ниски цени. Но додека цените на т.н „брза мода” се толку, дури понижувачки мали, цената на чинење на луксузните добра продолжува да расте  сè повеке и повеќе, без намера да престане. Во моментов на  Net-a-Porter има повеќе од 100 производи со цена над 1.000 долари. Цената на фамозната чанта на Hermes – Kelly, која во 2000 чинеше 4.800 долари, сега има цена од 7.600 долари.

Всушност, во изминативе години цените на продуктите на луксузните добра пораснаа повеќе од двојно на стапката на генералната инфлација. Во 2003 годин популарните чевли со потпис на  Маноло Бланик, што ги носеше Кери Бредшо (Сара Џесика Паркер) чинеа 485 долари. Точно 10 години подоцна истиот модел чини 755 долари  со 56 отсто покачување. Пред една декада  не можеше да се замислат ready-to-wear фустани со цена од 10.000 долари , денес е тоа вообичаено. Се поставува прашањето:  што ги подгрева цените и колку високо тие можат да одат?

Постојат многу чекори по патот кои придонесуваат за крајната цена . Постојат трошоците на суровините, проектирање, производство и исполнување. Потоа продажбата и конечно , тука е маркетингот : оние сјајни модни реклами кои  чинат  прилично многу за да се продуцираат , а камоли да се пласираат . Во текот на изминатите 10 години – и особено од крајот на рецесијата – многу од овие трошоци се зголемија драстично . Суровините се поскапи и повеќе ограничени отколку кога било досега . Во годините по глобалната финансиска криза , цените на памукот се зголемија од претходно на нечуено ниво.   „Луј Витон“ и Hermes  неодамна инвестирааа во  фарми  за крокодили во Австралија за да си обезбедат скапи кожи, а „Керинг“ се стекна со крокодил кожарницата „Франс Кроко“ од истите причини.

Зголемувањето на трошоците за работна сила се исто така фактор. Платите на работниците во приватниот сектор во Кина (каде што многу брендови имат свое производство ) се зголемиja за 14 отсто во 2012 година, според кинескиот Национален завод за статистика . Во текот на изминатите 10 години, просечната месечна плата речиси двојно се зголеми во Азија, со 18 отсто зголемување во Африка, а 15 проценти во Латинска Америка и Карибите (исто така важни производствени центри ), според извештајот објавен од  Меѓународната организација на трудот на ОН. И тоа не е само во пазарите во развој . Во Франција, трошоци за работна сила , оваа година , стигнaa до највисоките нивоа било кога, според ОЕЦД .

Перцепција и желбата да игра голема улога во играта на цените, исто така. Колку поскапо нешто е, толку е повеќе ексклузивно и  според тоа, станува попожелно. Од „Барбери“, на пример, изјавија дека ќе ги зголемат цените за да ја зголемат  желбата за врвното на својата база на клиенти новоедно и привлекување на нови , побогати клиенти.

За некои брендови, исчекување на попустите е уште еден фактор. Дизајнерските брендови кои постојано одат со распродажба на крајот се  принудени  вештачки да ги надуваат цените за да се спротивстави на притисокот. Но можеби најмоќен двигател на брзо –растечките цени на луксузни добра е фактот дека постојат едноставно повеќе луѓе кои се способни да платат. Бројот на високо платежно моќни поединци ( HNWIs ) во светот е зголемен за 9,2 отсто во 2012 година, за 12 милиони луѓе, со комбиниранa вкупна актива на $ 462 милијарди .

Да, богатите стануваат побогати. Но постои граница на она што нормален човек – милијардер или не – е подготвен да плати за еден пар чевли?  Прашањето е, колку високо цената е висока ?”  Тоа се луѓе кои имаат свои авиони опремени во Hermes кожа и Лоро Пијана крзно од лама. Па  ако побарувачката е таму, брендови ќе продолжат да се движат нагоре.

HermesKellyNet-a-Porterready to wearАзијаАфрикаБарберивисоки цениинфлацијаКарибитеКери БредшоКинаклиентикрокодилска кожаЛатинска АмерикаЛуј ВитонлуксузМаноло БланикОНСара Џесика ПаркерФранција
Сподели Tweet

Можеби ќе Ве интересира

  • 3 досие

    Златни правила за шопинг според Французинките

  • 4 pariski stil досие

    Модни правила кои ќе ви го доближат парискиот шик стил

  • BL5LM5Z7JRFYDLYO2B3O5RCUDY досие

    Приказната за црната вдовица Патриција Гучи

Нема коментари

Остави одговор Откажи одговор

ПОБАРАЈТЕ НÈ НА FACEBOOK

Калеидоскоп

  • ?????????????????????????????????????

    30. Моден Викенд Скопје: Заедницата како срце на модата

Модна азбука

  • ПЛИСЕ – ткаенина со правилни ситни набори

    јули 29, 2021

Видео

  • skjapareli

    Новата колекција на висока мода на Скјапарели ја слави моќта на трансформацијата

СЛЕДЕТЕ НÈ НА СОЦИЈАЛНИТЕ МРЕЖИ

Follow @stylistmkd
Follow on Instagram
Follow on rss

НАЈНОВИ ОБЈАВИ

  • 1

    „Одбери ја твојата бајка“ тема на традиционалната студентска ревија ан ТМФ

    јуни 25, 2025
  • Danilo-and-Sharon-Studio-079

    Манекенката Горјана Кулишевска–Џоја во фантастичен едиторијал за српски Elle

    јуни 5, 2025
  • 1hm

    H&M Studio ни носи смели скулпторски костими за капење во капсулната колекција Pre-Summer 2025

    јуни 3, 2025
  • 1

    Кошули со сино-бели пруги во пролетни комбинации

    јуни 3, 2025
  • 1

    „YES ФЕСТИВАЛ” се отвора со три промоции на книги за деца и млади

    мај 26, 2025

Убавина

  • 3

    Совети за пролетен блескав тен

    април 15, 2025
  • eucerin

    Зимски предизвици на кожата: Како да ја заштитите кожата од загаден воздух и сув воздух во затворени простории?

    јануари 13, 2025
  • eucerin (2)

    Блеснете во Новата година со иновативниот Eucerin Hyaluron-Filler Ноќен пилинг и серум

    декември 16, 2024
  • geske

    Грин Мастер Ви ја претставува GESKE® Германската револуција во негата на кожата

    ноември 18, 2024
  • naslovna

    Што препорачуваат дерматолозите како ефикасно решение против пигментација на кожата

    ноември 5, 2024

Живот

  • 1

    Златни покани се прошируваат низ Скопје на мистериозен начин – но за што служат тие?

    мај 12, 2025
  • Women in tech & Metergram (1)

    МОЌТА НА ИДНИНАТА: Иновации и новости во технологијата за полнење електрични возила

    мај 6, 2025
  • 1000001178

    Скопје Фуд Парк – нова гастро дестинација во градот

    мај 5, 2025
  • Gush i bac

    Инклузивен настан „Гуш и бац е љубов“ на 11 мај на Школка

    мај 5, 2025
  • veligdenski jajca

    Природен начин на бојадисување велигденски јајца

    април 15, 2025

Култура

  • 1

    „YES ФЕСТИВАЛ” се отвора со три промоции на книги за деца и млади

    мај 26, 2025
  • Plakat_myselves_page-0001

    Затворање на фестивалот Танц фест со француската иновативна танчерска претстава MYSELVES

    мај 12, 2025
  • ?????????????????????

    Вечерва се отвора изложбата „Црвен се барјак развева“

    мај 9, 2025
  • KV SGF 2025

    На 13 мај започнува Скопски Градски Фестивал – Пет дена културна синергија на низ звуци, зборови и слики

    мај 5, 2025
  • ПОЗИВ

    Покана за бесплатна работилница за млади фотографи од Македонија

    април 28, 2025

Тагови

Vogue Моден викенд-Скопје Париз Скопје Тренд видео македонска мода македонски дизајнери модна ревија накит рекламна кампања стилски идеи улична мода шминка
  • Дома
  • Контакт
  • За Stylist.mk
  • Маркетинг

© 2014-2017 Stylist.mk. Сите права се задржани. Development & Hosting eXpressive graphics