• Дома
  • Мода
    • моден монитор
    • интервју
    • досие
    • трендови
    • ревии
    • личности
    • едиторијал
    • lookbook
    • модни додатоци
    • ретро
  • Стил
    • стилска листа
    • личен стил
    • улична мода
    • црвен килим
    • икона на стилот
    • сам свој стилист
    • барометар
  • Убавина
    • новини
    • шминка и фризура
    • нега
    • пред огледало
    • туторијал
  • Живот
    • животен стил со…
    • дизајн и декор
    • урбан простор
    • здрав живот
    • гастрономија
    • фит-форма
    • психологија
    • патувања и дестинации
    • хајтек
  • Култура
    • културен водич
    • кул-листа
    • музика
    • филм
    • ТВ
    • театар
    • уметност
    • книги и магазини
  • @РАБОТА
    • деловен изглед
    • од 9 до 5
    • работно катче
    • кариера
  • Галерија
    • фото галерија
    • видео галерија
    • калеидоскоп
  • Излог
  • Контакт
Stylist
досие 0

Модна инфлација: Колку високо може да одат цените?

Од Снежана Јаначковска-Богдановска · На март 25, 2014

Од чевли, преку облека до чанти, цените на дизајнерската мода се зголемија нагло во последнава декада. Зошто е тоа така и што е она што го потикнува растот на цените? И колку високо тие можат да одат?

Лесно е денес да се најдат модни продукти по навистина ниски цени. Но додека цените на т.н „брза мода” се толку, дури понижувачки мали, цената на чинење на луксузните добра продолжува да расте  сè повеке и повеќе, без намера да престане. Во моментов на  Net-a-Porter има повеќе од 100 производи со цена над 1.000 долари. Цената на фамозната чанта на Hermes – Kelly, која во 2000 чинеше 4.800 долари, сега има цена од 7.600 долари.

Всушност, во изминативе години цените на продуктите на луксузните добра пораснаа повеќе од двојно на стапката на генералната инфлација. Во 2003 годин популарните чевли со потпис на  Маноло Бланик, што ги носеше Кери Бредшо (Сара Џесика Паркер) чинеа 485 долари. Точно 10 години подоцна истиот модел чини 755 долари  со 56 отсто покачување. Пред една декада  не можеше да се замислат ready-to-wear фустани со цена од 10.000 долари , денес е тоа вообичаено. Се поставува прашањето:  што ги подгрева цените и колку високо тие можат да одат?

Постојат многу чекори по патот кои придонесуваат за крајната цена . Постојат трошоците на суровините, проектирање, производство и исполнување. Потоа продажбата и конечно , тука е маркетингот : оние сјајни модни реклами кои  чинат  прилично многу за да се продуцираат , а камоли да се пласираат . Во текот на изминатите 10 години – и особено од крајот на рецесијата – многу од овие трошоци се зголемија драстично . Суровините се поскапи и повеќе ограничени отколку кога било досега . Во годините по глобалната финансиска криза , цените на памукот се зголемија од претходно на нечуено ниво.   „Луј Витон“ и Hermes  неодамна инвестирааа во  фарми  за крокодили во Австралија за да си обезбедат скапи кожи, а „Керинг“ се стекна со крокодил кожарницата „Франс Кроко“ од истите причини.

Зголемувањето на трошоците за работна сила се исто така фактор. Платите на работниците во приватниот сектор во Кина (каде што многу брендови имат свое производство ) се зголемиja за 14 отсто во 2012 година, според кинескиот Национален завод за статистика . Во текот на изминатите 10 години, просечната месечна плата речиси двојно се зголеми во Азија, со 18 отсто зголемување во Африка, а 15 проценти во Латинска Америка и Карибите (исто така важни производствени центри ), според извештајот објавен од  Меѓународната организација на трудот на ОН. И тоа не е само во пазарите во развој . Во Франција, трошоци за работна сила , оваа година , стигнaa до највисоките нивоа било кога, според ОЕЦД .

Перцепција и желбата да игра голема улога во играта на цените, исто така. Колку поскапо нешто е, толку е повеќе ексклузивно и  според тоа, станува попожелно. Од „Барбери“, на пример, изјавија дека ќе ги зголемат цените за да ја зголемат  желбата за врвното на својата база на клиенти новоедно и привлекување на нови , побогати клиенти.

За некои брендови, исчекување на попустите е уште еден фактор. Дизајнерските брендови кои постојано одат со распродажба на крајот се  принудени  вештачки да ги надуваат цените за да се спротивстави на притисокот. Но можеби најмоќен двигател на брзо –растечките цени на луксузни добра е фактот дека постојат едноставно повеќе луѓе кои се способни да платат. Бројот на високо платежно моќни поединци ( HNWIs ) во светот е зголемен за 9,2 отсто во 2012 година, за 12 милиони луѓе, со комбиниранa вкупна актива на $ 462 милијарди .

Да, богатите стануваат побогати. Но постои граница на она што нормален човек – милијардер или не – е подготвен да плати за еден пар чевли?  Прашањето е, колку високо цената е висока ?”  Тоа се луѓе кои имаат свои авиони опремени во Hermes кожа и Лоро Пијана крзно од лама. Па  ако побарувачката е таму, брендови ќе продолжат да се движат нагоре.

HermesKellyNet-a-Porterready to wearАзијаАфрикаБарберивисоки цениинфлацијаКарибитеКери БредшоКинаклиентикрокодилска кожаЛатинска АмерикаЛуј ВитонлуксузМаноло БланикОНСара Џесика ПаркерФранција
Сподели Tweet

Можеби ќе Ве интересира

  • popust досие

    Што да купите на попуст

  • soline досие

    Window Display Week: Приказни од излозите со Солин Дабовил од Париз

  • met-gala-2019-camp досие

    Мет Гала годинава на тема кемп-естетика

Нема коментари

Остави одговор Откажи одговор

ПОБАРАЈТЕ НÈ НА FACEBOOK

Калеидоскоп

  • ivana manas (5)

    Македонскиот модел Ивана Манас на ревија на Долче и Габана во Милано

Модна азбука

  • Poncho

    ПОНЧО – префрлена наметка со отвор за глава

    ноември 20, 2020

Видео

  • roksanda

    Три генерации жени од семејството на Ванеса Редгрејв во видео на Роксанда Илинчиќ

СЛЕДЕТЕ НÈ НА СОЦИЈАЛНИТЕ МРЕЖИ

Follow @stylistmkd
Follow on Instagram
Follow on rss

НАЈНОВИ ОБЈАВИ

  • mac

    Спротивностите се привлекуваат! Нова MAC колекција Powder Kiss

    март 8, 2021
  • skopjani vo skopje

    @skopjanivoskopje – Спонтано ловење скопска улична мода на овој Инстаграм профил

    март 8, 2021
  • martinski

    Граѓаните го чуваат од заборав обичајот „Мартинки“ – културно наследство на УНЕСКО

    март 8, 2021
  • ivana manas 3

    Македонската манекенка Ивана Манас на ревија на авангардниот Рик Овенс

    март 8, 2021
  • lili kadinska

    Обучете се за моден стилист преку единствената наставна програма на Лили Кадинска и Le Brand Studio

    март 5, 2021

Убавина

  • mac

    Спротивностите се привлекуваат! Нова MAC колекција Powder Kiss

    март 8, 2021
  • ECNERIN UreaRepair

    Уреа – ефикасна состојка која се грижи за нега на сувата и груба кожа!

    февруари 24, 2021
  • BeautyFridge

    Кои козметички производи треба да ги чувате во фрижидер

    февруари 11, 2021
  • ana de armas

    Францускиот боб на Ана де Армас најавува еден од трендовите на фризури за 2021

    февруари 3, 2021
  • dior rouge (1)

    Натали Портман во новата кампања за кармините на Dior

    февруари 2, 2021

Живот

  • Otvoranje Tehnomarket- Kapitol 03 03 21 (6)

    Техномаркет денес со големи попусти го отвори својот нов продажен салон во Скопје – Капитол Мол

    март 3, 2021
  • oprah_with_royals

    Принцот Хари и Меган Маркл ја отворија душата во интервју со Опра

    март 2, 2021
  • Baked-Feta-Pasta

    ТикТок рецепт: Тестенини со потпечено фета сирење

    февруари 18, 2021
  • maldivi

    Хотелот Waldorf Astoria на Малдиви има најдобра Инстаграм содржина според Forbes

    февруари 17, 2021
  • chloe ting

    ФИТ ФОРМА: Вежби за тенок струк и заоблен задник

    февруари 16, 2021

Култура

  • martinski

    Граѓаните го чуваат од заборав обичајот „Мартинки“ – културно наследство на УНЕСКО

    март 8, 2021
  • bistra (2)

    Македонската сликовница „Џиновска продавница за фантазии“ на Бистра Георгиева е достапна на три континенти

    март 3, 2021
  • handmaids tale

    Нов трејлер и конечен датум за четвртата сезона на Handmaid’s Tale

    март 1, 2021
  • bienale

    МСУ со отворен повик за престојното 13. Биенале на млади уметници

    март 1, 2021
  • vanity fair (1)

    Светот на фантазијата во холивудското издание на Vanity Fair

    февруари 24, 2021

Тагови

Vogue Моден викенд-Скопје Париз Скопје Тренд видео македонска мода македонски дизајнери модна ревија накит рекламна кампања убавина улична мода шминка
  • Дома
  • Контакт
  • За Stylist.mk
  • Маркетинг

© 2014-2017 Stylist.mk. Сите права се задржани. Development & Hosting eXpressive graphics