• Дома
  • Мода
    • моден монитор
    • интервју
    • досие
    • трендови
    • ревии
    • личности
    • едиторијал
    • lookbook
    • модни додатоци
    • ретро
  • Стил
    • стилска листа
    • личен стил
    • улична мода
    • црвен килим
    • икона на стилот
    • сам свој стилист
    • барометар
  • Убавина
    • новини
    • шминка и фризура
    • нега
    • пред огледало
    • туторијал
  • Живот
    • животен стил со…
    • дизајн и декор
    • урбан простор
    • здрав живот
    • гастрономија
    • фит-форма
    • психологија
    • патувања и дестинации
    • хајтек
  • Култура
    • културен водич
    • кул-листа
    • музика
    • филм
    • ТВ
    • театар
    • уметност
    • книги и магазини
  • @РАБОТА
    • деловен изглед
    • од 9 до 5
    • работно катче
    • кариера
  • Галерија
    • фото галерија
    • видео галерија
    • калеидоскоп
  • Излог
  • Контакт
Stylist
досие 0

Модна инфлација: Колку високо може да одат цените?

Од Снежана Јаначковска-Богдановска · На март 25, 2014

Од чевли, преку облека до чанти, цените на дизајнерската мода се зголемија нагло во последнава декада. Зошто е тоа така и што е она што го потикнува растот на цените? И колку високо тие можат да одат?

Лесно е денес да се најдат модни продукти по навистина ниски цени. Но додека цените на т.н „брза мода” се толку, дури понижувачки мали, цената на чинење на луксузните добра продолжува да расте  сè повеке и повеќе, без намера да престане. Во моментов на  Net-a-Porter има повеќе од 100 производи со цена над 1.000 долари. Цената на фамозната чанта на Hermes – Kelly, која во 2000 чинеше 4.800 долари, сега има цена од 7.600 долари.

 

Всушност, во изминативе години цените на продуктите на луксузните добра пораснаа повеќе од двојно на стапката на генералната инфлација. Во 2003 годин популарните чевли со потпис на  Маноло Бланик, што ги носеше Кери Бредшо (Сара Џесика Паркер) чинеа 485 долари. Точно 10 години подоцна истиот модел чини 755 долари  со 56 отсто покачување. Пред една декада  не можеше да се замислат ready-to-wear фустани со цена од 10.000 долари , денес е тоа вообичаено. Се поставува прашањето:  што ги подгрева цените и колку високо тие можат да одат?

gucci-london_295

Постојат многу чекори по патот кои придонесуваат за крајната цена . Постојат трошоците на суровините, проектирање, производство и исполнување. Потоа продажбата и конечно , тука е маркетингот : оние сјајни модни реклами кои  чинат  прилично многу за да се продуцираат , а камоли да се пласираат . Во текот на изминатите 10 години – и особено од крајот на рецесијата – многу од овие трошоци се зголемија драстично . Суровините се поскапи и повеќе ограничени отколку кога било досега . Во годините по глобалната финансиска криза , цените на памукот се зголемија од претходно на нечуено ниво.   „Луј Витон“ и Hermes  неодамна инвестирааа во  фарми  за крокодили во Австралија за да си обезбедат скапи кожи, а „Керинг“ се стекна со крокодил кожарницата „Франс Кроко“ од истите причини .

 

Зголемувањето на трошоците за работна сила се исто така фактор. Платите на работниците во приватниот сектор во Кина (каде што многу брендови имат свое производство ) се зголемиja за 14 отсто во 2012 година, според кинескиот Национален завод за статистика . Во текот на изминатите 10 години, просечната месечна плата речиси двојно се зголеми во Азија, со 18 отсто зголемување во Африка, а 15 проценти во Латинска Америка и Карибите (исто така важни производствени центри ), според извештајот објавен од  Меѓународната организација на трудот на ОН. И тоа не е само во пазарите во развој . Во Франција, трошоци за работна сила , оваа година , стигнaa до највисоките нивоа било кога, според ОЕЦД .

Перцепција и желбата да игра голема улога во играта на цените, исто така. Колку поскапо нешто е, толку е повеќе ексклузивно и  според тоа, станува попожелно. Од „Барбери“, на пример, изјавија дека ќе ги зголемат цените за да ја зголемат  желбата за врвното на својата база на клиенти новоедно и привлекување на нови , побогати клиенти.

 

За некои брендови, исчекување на попустите е уште еден фактор. Дизајнерските брендови кои постојано одат со распродажба на крајот се  принудени  вештачки да ги надуваат цените за да се спротивстави на притисокот. Но можеби најмоќен двигател на брзо –растечките цени на луксузни добра е фактот дека постојат едноставно повеќе луѓе кои се способни да платат. Бројот на високо платежно моќни поединци ( HNWIs ) во светот е зголемен за 9,2 отсто во 2012 година, за 12 милиони луѓе, со комбиниранa вкупна актива на $ 462 милијарди .

Да, богатите стануваат побогати. Но постои граница на она што нормален човек – милијардер или не – е подготвен да плати за еден пар чевли?  Прашањето е, колку високо цената е висока ?”  Тоа се луѓе кои имаат свои авиони опремени во Hermes кожа и Лоро Пијана крзно од лама. Па  ако побарувачката е таму, брендови ќе продолжат да се движат нагоре.

HermesKellyNet-a-Porterready to wearАзијаАфрикаБарберивисоки цениинфлацијаКарибитеКери БредшоКинаклиентикрокодилска кожаЛатинска АмерикаЛуј ВитонлуксузМаноло БланикОНСара Џесика ПаркерФранција
Сподели Tweet

Можеби ќе Ве интересира

  • women_can_do_all досие

    Колумна: Мултитаскингот е супермоќ на современата жена

  • kolaz-dizajneri_site-stopleni-vo-zima досие

    Македонските дизајнери на хуманитарната модна ревија „Сите стоплени во зима“

  • 1 досие

    Црните креации од „Златниот глобус“ на аукција за потребите на Time’s Up

Нема коментари

Остави одговор Откажи одговор

ПОБАРАЈТЕ НÈ НА FACEBOOK

Калеидоскоп

  • CELIA COLLECTION

    Росица Мршиќ на модно шоу ќе ја претстави новата колекција Celia

Модна азбука

  • КАФТАН-долга горна облека без крој

    април 28, 2016

Видео

  • Linea fotosesija 11

    Како се снимаше фотосесијата на „Линеа“, Windmillshop и „Фабрика 13“

СЛЕДЕТЕ НÈ НА СОЦИЈАЛНИТЕ МРЕЖИ

Follow @stylistmkd
Follow on Instagram
Follow on rss

НАЈНОВИ ОБЈАВИ

  • Kariera Plus 4 rodenden (1)

    Роденденската фотосесија на „Кариера плус“

    април 21, 2018
  • 2 pastelni kostimi

    Костимите во пастелни бои стилски императив сезонава

    април 20, 2018
  • 0 elie-saab-bridal-wedding-dresses-spring-2019-018

    Венчаници на Ели Саб инспирирани од виенскиот бал

    април 20, 2018
  • Spomenici na Revolucijata - poster

    Споменици на Револуцијата: Патувачка изложба на Марко Кројач

    април 20, 2018
  • rosica-poster

    Ретроспективна изложба на фустани од Росица Мршиќ во Софија

    април 19, 2018

Убавина

  • Kariera Plus 4 rodenden (1)

    Роденденската фотосесија на „Кариера плус“

    април 21, 2018
  • ???

    Се запознавме со пролетните новитети на Clinique, ама и со брендот Glam Glow

    април 19, 2018
  • little mac (1)

    Симпатични и практични мини M•A•C производи

    април 13, 2018
  • najprodavani proizvodi

    Козметички прозводи кои се продаваат секоја минута (и многу почесто)

    април 11, 2018
  • jennifer-lopez-inglot

    Џенифер Лопез лансира мејкап линија за Inglot

    април 6, 2018

Живот

  • 1

    Во Skopje City Mall мебел и додатоци за домот со промотивни цени

    април 16, 2018
  • Photo 2

    Зошто протеинскиот леб е подеднакво здрав за сите

    април 13, 2018
  • veligdenski jajca 1

    Идеи за фарбање и украсување на велигденски јајца

    април 6, 2018
  • 1

    Фарбајте велигденски јајца на природен начин

    април 5, 2018
  • fitness hallle berry

    Хали Бери има интензивен тренинг и многу згоден тренер

    април 4, 2018

Култура

  • Spomenici na Revolucijata - poster

    Споменици на Револуцијата: Патувачка изложба на Марко Кројач

    април 20, 2018
  • 050_A128C003_160811_R1HA

    Објавен трејлерот за новата македонска комедија „Година на мајмунот“

    април 19, 2018
  • zvezdeno dete1

    Промоција на книгата „Ѕвездено дете“ од Ване Костуранов

    април 18, 2018
  • knigi

    „30 години читаме со задоволство“ слоган на годинешниот Саем на книгата

    април 17, 2018
  • msu

    Меѓународна изложба „Сè што ни е заедничко“ во Музеј на современата уметност

    април 16, 2018

Тагови

H&M Vogue Моден викенд-Скопје Париз Скопје Тренд видео македонски дизајнери модна ревија накит насловна страница пролет-лето 2015 рекламна кампања улична мода
  • Дома
  • Контакт
  • За Stylist.mk
  • Маркетинг

© 2014-2017 Stylist.mk. Сите права се задржани. Development & Hosting eXpressive graphics