• Дома
  • Мода
    • моден монитор
    • интервју
    • досие
    • трендови
    • ревии
    • личности
    • едиторијал
    • lookbook
    • модни додатоци
    • ретро
  • Стил
    • стилска листа
    • личен стил
    • улична мода
    • црвен килим
    • икона на стилот
    • сам свој стилист
    • барометар
  • Убавина
    • новини
    • шминка и фризура
    • нега
    • пред огледало
    • туторијал
  • Живот
    • животен стил со…
    • дизајн и декор
    • урбан простор
    • здрав живот
    • гастрономија
    • фит-форма
    • психологија
    • патувања и дестинации
    • хајтек
  • Култура
    • културен водич
    • кул-листа
    • музика
    • филм
    • ТВ
    • театар
    • уметност
    • книги и магазини
  • @РАБОТА
    • деловен изглед
    • од 9 до 5
    • работно катче
    • кариера
  • Галерија
    • фото галерија
    • видео галерија
    • калеидоскоп
  • Излог
  • Контакт
Stylist
досие 0

Модна инфлација: Колку високо може да одат цените?

Од Снежана Јаначковска-Богдановска · На март 25, 2014

Од чевли, преку облека до чанти, цените на дизајнерската мода се зголемија нагло во последнава декада. Зошто е тоа така и што е она што го потикнува растот на цените? И колку високо тие можат да одат?

Лесно е денес да се најдат модни продукти по навистина ниски цени. Но додека цените на т.н „брза мода” се толку, дури понижувачки мали, цената на чинење на луксузните добра продолжува да расте  сè повеке и повеќе, без намера да престане. Во моментов на  Net-a-Porter има повеќе од 100 производи со цена над 1.000 долари. Цената на фамозната чанта на Hermes – Kelly, која во 2000 чинеше 4.800 долари, сега има цена од 7.600 долари.

Всушност, во изминативе години цените на продуктите на луксузните добра пораснаа повеќе од двојно на стапката на генералната инфлација. Во 2003 годин популарните чевли со потпис на  Маноло Бланик, што ги носеше Кери Бредшо (Сара Џесика Паркер) чинеа 485 долари. Точно 10 години подоцна истиот модел чини 755 долари  со 56 отсто покачување. Пред една декада  не можеше да се замислат ready-to-wear фустани со цена од 10.000 долари , денес е тоа вообичаено. Се поставува прашањето:  што ги подгрева цените и колку високо тие можат да одат?

Постојат многу чекори по патот кои придонесуваат за крајната цена . Постојат трошоците на суровините, проектирање, производство и исполнување. Потоа продажбата и конечно , тука е маркетингот : оние сјајни модни реклами кои  чинат  прилично многу за да се продуцираат , а камоли да се пласираат . Во текот на изминатите 10 години – и особено од крајот на рецесијата – многу од овие трошоци се зголемија драстично . Суровините се поскапи и повеќе ограничени отколку кога било досега . Во годините по глобалната финансиска криза , цените на памукот се зголемија од претходно на нечуено ниво.   „Луј Витон“ и Hermes  неодамна инвестирааа во  фарми  за крокодили во Австралија за да си обезбедат скапи кожи, а „Керинг“ се стекна со крокодил кожарницата „Франс Кроко“ од истите причини.

Зголемувањето на трошоците за работна сила се исто така фактор. Платите на работниците во приватниот сектор во Кина (каде што многу брендови имат свое производство ) се зголемиja за 14 отсто во 2012 година, според кинескиот Национален завод за статистика . Во текот на изминатите 10 години, просечната месечна плата речиси двојно се зголеми во Азија, со 18 отсто зголемување во Африка, а 15 проценти во Латинска Америка и Карибите (исто така важни производствени центри ), според извештајот објавен од  Меѓународната организација на трудот на ОН. И тоа не е само во пазарите во развој . Во Франција, трошоци за работна сила , оваа година , стигнaa до највисоките нивоа било кога, според ОЕЦД .

Перцепција и желбата да игра голема улога во играта на цените, исто така. Колку поскапо нешто е, толку е повеќе ексклузивно и  според тоа, станува попожелно. Од „Барбери“, на пример, изјавија дека ќе ги зголемат цените за да ја зголемат  желбата за врвното на својата база на клиенти новоедно и привлекување на нови , побогати клиенти.

За некои брендови, исчекување на попустите е уште еден фактор. Дизајнерските брендови кои постојано одат со распродажба на крајот се  принудени  вештачки да ги надуваат цените за да се спротивстави на притисокот. Но можеби најмоќен двигател на брзо –растечките цени на луксузни добра е фактот дека постојат едноставно повеќе луѓе кои се способни да платат. Бројот на високо платежно моќни поединци ( HNWIs ) во светот е зголемен за 9,2 отсто во 2012 година, за 12 милиони луѓе, со комбиниранa вкупна актива на $ 462 милијарди .

Да, богатите стануваат побогати. Но постои граница на она што нормален човек – милијардер или не – е подготвен да плати за еден пар чевли?  Прашањето е, колку високо цената е висока ?”  Тоа се луѓе кои имаат свои авиони опремени во Hermes кожа и Лоро Пијана крзно од лама. Па  ако побарувачката е таму, брендови ќе продолжат да се движат нагоре.

HermesKellyNet-a-Porterready to wearАзијаАфрикаБарберивисоки цениинфлацијаКарибитеКери БредшоКинаклиентикрокодилска кожаЛатинска АмерикаЛуј ВитонлуксузМаноло БланикОНСара Џесика ПаркерФранција
Сподели Tweet

Можеби ќе Ве интересира

  • 3 досие

    Златни правила за шопинг според Французинките

  • 4 pariski stil досие

    Модни правила кои ќе ви го доближат парискиот шик стил

  • BL5LM5Z7JRFYDLYO2B3O5RCUDY досие

    Приказната за црната вдовица Патриција Гучи

Нема коментари

Остави одговор Откажи одговор

ПОБАРАЈТЕ НÈ НА FACEBOOK

Калеидоскоп

  • ivana manas (2)

    Нашата Ивана Манас ја отвори ревијата на брендот Токио Џејмс на Миланската модна недела

Модна азбука

  • ПЛИСЕ – ткаенина со правилни ситни набори

    јули 29, 2021

Видео

  • skjapareli

    Новата колекција на висока мода на Скјапарели ја слави моќта на трансформацијата

СЛЕДЕТЕ НÈ НА СОЦИЈАЛНИТЕ МРЕЖИ

Follow @stylistmkd
Follow on Instagram
Follow on rss

НАЈНОВИ ОБЈАВИ

  • 1stefanija

    Модна колекција „Вечност“ на Стефанија Насеска инспирирана од златните маски од Требеништа

    ноември 13, 2025
  • Фестивал на чај

    Од 14 ноември „Фестивал на чај“ под слоганот „Вкуси ја хармонијата на билките“ во Скопје сити мол

    ноември 12, 2025
  • Госпоѓа Бовари 3 (2)

    Двојна изведба на балетскиот спектакл „Госпоѓа Бовари“ на 18 и 21 ноември

    ноември 12, 2025
  • 2

    Добротворна модна аукција „Fashion with a Cause“ во рамките на Моден викенд Скопје

    ноември 6, 2025
  • Poster-so-logoa-story_1

    Денеска почнува петтото јубилејно издание на SKOPJE WHISKEY FEST

    ноември 6, 2025

Убавина

  • 3

    Совети за пролетен блескав тен

    април 15, 2025
  • eucerin

    Зимски предизвици на кожата: Како да ја заштитите кожата од загаден воздух и сув воздух во затворени простории?

    јануари 13, 2025
  • eucerin (2)

    Блеснете во Новата година со иновативниот Eucerin Hyaluron-Filler Ноќен пилинг и серум

    декември 16, 2024
  • geske

    Грин Мастер Ви ја претставува GESKE® Германската револуција во негата на кожата

    ноември 18, 2024
  • naslovna

    Што препорачуваат дерматолозите како ефикасно решение против пигментација на кожата

    ноември 5, 2024

Живот

  • Poster-so-logoa-story_1

    Денеска почнува петтото јубилејно издание на SKOPJE WHISKEY FEST

    ноември 6, 2025
  • KID-EXPO--poster

    Овој викенд е посветен на децата – Во Скопје се случува третото, најголемо и највозбудливо издание на Kid Expo

    октомври 2, 2025
  • 1

    Златни покани се прошируваат низ Скопје на мистериозен начин – но за што служат тие?

    мај 12, 2025
  • Women in tech & Metergram (1)

    МОЌТА НА ИДНИНАТА: Иновации и новости во технологијата за полнење електрични возила

    мај 6, 2025
  • 1000001178

    Скопје Фуд Парк – нова гастро дестинација во градот

    мај 5, 2025

Култура

  • Госпоѓа Бовари 3 (2)

    Двојна изведба на балетскиот спектакл „Госпоѓа Бовари“ на 18 и 21 ноември

    ноември 12, 2025
  • 1

    По 40 години, нешто ново од „Бушава азбука“ – „Буквождер“ пристигнува на 8 ноември

    октомври 31, 2025
  • pmg

    Вечерва почнува „ПМГ Рекордингс Фестивал 14“

    октомври 16, 2025
  • KV

    Концерт по повод 100 години од раѓањето на композиторот Микис Теодоракис

    октомври 6, 2025
  • 2V7A7475

    FilmED Филмот како образовна алатка – Разговори и работилница на Beach Film Festival

    јули 22, 2025

Тагови

Vogue Моден викенд-Скопје Париз Скопје Тренд видео македонска мода македонски дизајнери модна ревија накит рекламна кампања стилски идеи улична мода шминка
  • Дома
  • Контакт
  • За Stylist.mk
  • Маркетинг

© 2014-2017 Stylist.mk. Сите права се задржани. Development & Hosting eXpressive graphics