• Дома
  • Мода
    • моден монитор
    • интервју
    • досие
    • трендови
    • ревии
    • личности
    • едиторијал
    • lookbook
    • модни додатоци
    • ретро
  • Стил
    • стилска листа
    • личен стил
    • улична мода
    • црвен килим
    • икона на стилот
    • сам свој стилист
    • барометар
  • Убавина
    • новини
    • шминка и фризура
    • нега
    • пред огледало
    • туторијал
  • Живот
    • животен стил со…
    • дизајн и декор
    • урбан простор
    • здрав живот
    • гастрономија
    • фит-форма
    • психологија
    • патувања и дестинации
    • хајтек
  • Култура
    • културен водич
    • кул-листа
    • музика
    • филм
    • ТВ
    • театар
    • уметност
    • книги и магазини
  • @РАБОТА
    • деловен изглед
    • од 9 до 5
    • работно катче
    • кариера
  • Галерија
    • фото галерија
    • видео галерија
    • калеидоскоп
  • Излог
  • Контакт
Stylist
интервју 0

Никола Ефтимов: Со „Вида“ моите дизајни стануваат глобални производи

Од Ана Несторовска · На мај 18, 2016

nikola eftimov za vida5

Откако пред година и половина реши да прекине со дизајн, изработка и пласирање на готова облека на домашниот пазар, еден од најпознатите македонски креатори Никола Ефтимов целосно е фокусиран на дизајнот и изведбата на облека по мерка. Неговата немирна и креативна природа го поттикнала да продолжи да работи, да се изразува во повеќе визуелни медиуми. Овие активности му помагаат не само да материјализира одредени идеи, туку често служат како материјал за превод во дизајнерски решенија. Пред повеќе од еден месец патиштата му се вксритија со американската компанија „Вида“, со која стапил во контакт онлајн, и за која веќе изработи повеќе од 40 дизајни.

nikola eftimov za vida2

-Пред нешто повеќе од еден месец ме исконтактира директорката за односи со дизајнери на компанијата „Вида“. Ми кажа дека наишла на моите работи на интернет, се воодушевила од нив, па ми се обрати лично, и во името на компанијата ми предложи соработка која би значела превод на моите дизајнерски и ликовни визии во модни производи. Ја прифатив понудената соработка, го искреирав мојот профил на нивната продажна платформа и веќе истата ноќ ги пратив моите први предлози за дизајнерски решенија -објаснува Ефтимов.

nikola eftimov za vida7

Засега, оваа компанија нуди одреден број на базични по крој топови и блузи, марами, шалови, машки шамичиња итн. Кај дел од производите постои блага интервенција во кројот, како асиметричните пораби. Неговиот ангажман подразбира дизајнирање на мотиви за ткаенините, изработка на предлог како ткаенината би била пласирана на самиот производ и испраќање на фајл во висока резолуција кој понатаму се користи за печатење на ткаенините. Се произведува парче по парче, според димензиите предложени во табелите за конфекциски величини. После извршената нарачка, во рок од четири до шест недели и без разлика за кој континент станува збор, производот се доставува лично на нарачателот.

nikola eftimov za vida (12)

-Додека го пишувам овие редови, испратени се и одобрени веќе 43 производи, спремни за нарачка и изведба. Досегашните дизајни се базирани на неколку теми. Првите предлози беа стилизации на дел од нашето културно наследство, како изготвените мотиви врз база на одредени глаголски букви, или златните маски од Требеништа. Постојано ме интригирала дизајнерската работа во која локалното може да се употреби за решенија кои можат да комуницираат глобално. Во нашата средина, тие ја имаат дополнителната емотивна вредност, во пошироки рамки тоа се убаво дизајнирани парчиња, кои функционираат и без познавање на конкретниот контекст од кои произлегле. Друга група на производи се базирани на мотиви од некои мои постари слики и цртежи. Токму во оваа група спаѓа топот „Орландо“, засега најпродаваниот мој производ кај „Вида“. Третата група се со печатења на дизајни направени ексклузивно за „оваа компанија. Инспирацијата за нив дојде од неколку извори, како историјата на текстилната продукција која се врзува за различни култури, колористички решенија кои произлегуваат од различни уметнички стилови и правци итн. Еден помал дел од решенијата за текстилен дизајн се базирани на фотографии од објекти, дел од моите патувања итн. Во следниот период, полека и следејќи го мојот ритам, ќе ги доработам следните 57 производи. Секој дизајнер има простор за 100 „живи“ производи на оваа платформа. Иако на ум ја имам свежината на решенијата, сепак, она што го сработив до сега се производи кои излегуваат од тесните трендовски рамки, производи кои би можеле да имаат подолг живот. Постојано додека работам, секое ново решение раѓа идеи за неколку следни, на моменти, во интерес на времето и просторот морам да се сопирам и дел од предлозите да ги сработам само ментално. Во секој случај, станува збор за убава авантура, која не би сакал насилно да ја ставам во рамка и сценарио, ќе оставам идеите како ќе се раѓаат, така да зреат, а потоа и материјализираат преку конкретни производи-вели тој.

nikola eftimov za vida (8)

„Вида“ е американска компанија со седиште во Сан Франциско, Калифорнија. Производството се одвива во неколку центри во САД, Индија, Пакистан и Шри Ланка. Покрај крајно коректната и транспарентна соработка,како што вели Ефтимов  она што веднаш го привлекло да ја прифати понудата, е фактот дека дел од остварениот профит се одделува за бесплатно образование на работниците и нивните деца. „Вида“ е отворена за соработка со креативци кои припаѓааат на различни дисциплини, па ги охрабрувам и другите кои сакааат да влезат во слични авантури да си направат профил и ги изложат нивните решенија на продажба.

nikola eftimov za vida4

-Постојано низ мојата кариера сум се обидувал мојата работа да биде валоризирана и во пошироки контексти од локалниот, па оваа соработка за мене значи уште една потврда за мојот дизајнерски пат. Секако, иако е сè уште рано и во соработката со „Вида“ треба да се изодат доста чекори, ваквиот начин на пласирање на мојата работа на глобалниот пазар, покрај можноста таа да допре до широк круг на интернаиционални консументи, значи и потенцијална можност за соработка со други компании и сродни дејности во кои се вклучени текстилниот и модниот дизајн- вели тој.

nikola eftimov za vida (4)

Открива дека изминатиов периодов му било понуден нов предавачки ангажман за идниот септември, па следните месеци ќе ги договори деталите поврзани со оваа работа. Исто така, го продолжува процесот на работа на својата книга за историја на костим и мода. Станува збор за бавен процес, кој вели дека најверојатно ќе значи повеќедециска работа. Веќе се изведени уште неколку костими кои допрва треба да се фотографираат на модели.

nikola eftimov za vida (3)

nikola eftimov za vida3

АмерикаВидамакедонски дизајнериНикола ЕфтимовСан Франциско
Сподели Tweet

Ана Несторовска

Можеби ќе Ве интересира

  • 20 evee интервју

    Синергија на контрасти за редефинирање на женственоста во новата колекција на Evee by Ivana Cvetkovska

  • 1 интервју

    Една година од првата едукативна боенка за Мaкедонија – Colored Memories

  • mapsy (1) интервју

    Манекенката Јована Нешова го основа MAPSY – бренд на персонализирани постери кои раскажуваат за љубовта, авантурите и омилените личности

Нема коментари

Остави одговор Откажи одговор

ПОБАРАЈТЕ НÈ НА FACEBOOK

Калеидоскоп

  • cardin

    ПЈЕР КАРДЕН (1922–2020): Првиот футурист во модата и пионер на модното брендирање

Модна азбука

  • Poncho

    ПОНЧО – префрлена наметка со отвор за глава

    ноември 20, 2020

Видео

  • pedro horisonte

    Слушаме македонска музика: „Чекајќи“ на Педро Хоризонте

СЛЕДЕТЕ НÈ НА СОЦИЈАЛНИТЕ МРЕЖИ

Follow @stylistmkd
Follow on Instagram
Follow on rss

НАЈНОВИ ОБЈАВИ

  • NB1

    Нордиски шик во црно-бела палета

    јануари 22, 2021
  • 3

    Црната боја е кралица на зимската мода – како да ја носите и да не изгледате монотоно

    јануари 22, 2021
  • WebinarD4C_Macedonia (1)

    Вебинар за циркуларна економија во текстилната и модната индустрија во Европа

    јануари 22, 2021
  • 1

    Шик комбинации во чоколадни нијанси

    јануари 21, 2021
  • mirjana josifoska

    Промоција на колекцијата „Спомен на еден град“ на Мирјана Јосифоска

    јануари 21, 2021

Убавина

  • Revalid

    Погледнавме одблиску: зошто цветот од еделвајс е „преживувачка ѕвезда“

    декември 25, 2020
  • 3

    Млечен маникир со златни детали

    декември 21, 2020
  • Elena i Ljubica - A Star is Born

    REVALID®: Елена и Љубица ја откриваат иновацијата против стареење и тенка коса

    декември 4, 2020
  • guerlain

    Празнична колекција на шминка на Guerlain

    ноември 30, 2020
  • 1 MAC

    M · A · C ја започна празничната сезона со колекција инспирирана од бајките и огнометот

    ноември 24, 2020

Живот

  • NB1

    Нордиски шик во црно-бела палета

    јануари 22, 2021
  • 2020 M Car tim

    „М Кар“ одбележува 5 години успешна приказна увозник и диструбутер на брендовите BMW и MINI

    јануари 18, 2021
  • cokoladen puding

    Брз и здрав чоколаден десерт со необична состојка

    јануари 14, 2021
  • 1

    Aвенијата Елисејски полиња се претвора во „извонредна градска градина“

    јануари 13, 2021
  • 00

    Прошетка низ футуристичката палата на Пјер Карден

    јануари 10, 2021

Култура

  • lupin (2)

    Француската серија „Лупен“ ги крши рекордите на гледаност на Netflix

    јануари 20, 2021
  • cepenkov

    Oнлајн-промоција на осовременетата „Автобиографија“ на Марко Цепенков

    декември 28, 2020
  • literatura

    Новогодишен онлајн-настан на „Арс Ламина“ и „Литература.мк“ со „Фанк шуи“ и Влатко Стефановски

    декември 25, 2020
  • шумковски

    Ретроспективна изложба на Јован Шумковски во Музејот на современата уметност – Скопје

    декември 16, 2020
  • pokana Allthelove

    Изложбата „Сета љубов“ со светски познати уметници од утре во МСУ

    декември 14, 2020

Тагови

Vogue Моден викенд-Скопје Париз Скопје Тренд видео македонска мода македонски дизајнери модна ревија накит рекламна кампања убавина улична мода шминка
  • Дома
  • Контакт
  • За Stylist.mk
  • Маркетинг

© 2014-2017 Stylist.mk. Сите права се задржани. Development & Hosting eXpressive graphics